انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت انتظامی | نمونه فصل پنجم

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت انتظامی | نمونه فصل پنجم

مقدمه

در انجام پایان نامه مدیریت انتظامی حاضر در فصل حاضر بر اساس نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها که در فصل چهارم به تفصیل بیان شد، در پی پاسخگویی به سئوال های پژوهش خواهیم بود. بدین منظور ،ابتدا چارچوب کلی تحقیق را مرور می کنیم. سپس با مروری مختصر بر یافته های پژوهش در فصل چهارم به بحث در خصوص سئوال ها و فرضیه های تحقیق می پردازیم. در نهایت بر اساس نتایج حاصله پیشنهادهای پژوهش و محدودیت هایی که پژوهشگر طی مراحل مختلف انجام تحقیق با آن ها مواجه بوده مطرح خواهد شد.

مروری بر چارچوب کلی تحقیق

در فصل گذشته، اثر بخشی مدیریت انتظامی در مقابله با قاچاق کالا سنجیده شد. به عبارت دیگر قوانین ،تجهیزات و منابع انسانی به عنوان ابزار مدیریت انتظامی  بر اساس مدل پژوهش، تأثیر بر متغیر وابسته( مقابله با قاچاق کالا) در پژوهش دارد.
برای نیل به اهداف پژوهش پس از مطالعه ادبیات و پیشینه موضوع در ادبیات داخلی و خارجی ، نیاز به جمع آوری داده های اولیه بود. به همین منظور با استفاده از تجربیات چند ساله محقق و موضوعات در پیش رو که نیاز به پژوهش داشت با همکاری مسئولین مربوطه و بر گرفته از کتب انتخاب سپس پرسشنامه ای حاوی 32 سئوال طراحی شد. تعداد اعضای نمونه مورد بررسی تمام شمار 70 تن از کارکنان شاغل در پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا، پلیس مبارزه با قاچاق کالا وارز – پلیس آگاهی تهران بزرگ و مسئولین و مدیران ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز نهاد ریاست جمهوری بود . که پرسشنامه برای این افراد در محل کارشان ارسال و دریافت شد. بعد از دو روش آمار توصیفی برای بررسی سئوالات و روش اکتشافی برای بررسی فرضیه ها استفاده بعمل آمد.ابتدا با استفاده از روش آمار توصیفی(فراوانی،درصد فراوانی، درصد اعتبار، درصد تجمعی، ضریب استندارد ، ضریب غیر استاندارد، اختلاف میانگین، نمودار و جداول آماری) به تبین و توصیف نمونه پژوهش پرداخته و سپس با استفاده از آمار اکتشافی یک طرفه t  تجزیه وتحلیل فرضیه ها و سئوالات تحقیق پرداخته که نتایج حاصله در فصل چهارم شرح داده شد  ودر این بخش به همراه نتیجه گیری نهایی ارایه خواهد شد.

پیشنهادها برای محققین جهت انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت انتظامی اتی:

1- اانجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت انتظامی همه جانبه در موردبررسی اثر بخشی ساختار سازمانی پلیس مبارزه با قاچاق کالا وارز درمقابله با قاچاق کالا در کشور.
2- بررسی و مطالعه تطبیقی وضعیت مقابله با قاچاق کالا در جهان و ایران و استفاده از روشهای مقابله ای آنان در کشور.
1-    با توجه به تصویب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا در تاریخ 3/10/1392 و اجرایی نشدن آن تا زمان نگارش پژوهش حاضر ضرورت انجام تحقیق جامع در خصوص اثر بخشی قانون جدید در مقابله قاچاق کالا انجام گیرد.
2-    با توجه به تبصره 3 ماده 21 از قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا که "به کشفیات موضوع ماده 18 یعنی کالاهای مجاز، مجاز مشروط، یارانه ای وارز  وجهی تحت عنوان حق الکشف یا پاداش تعلق نمی گیرد." پژوهشی در خصوص اثرات این بند از قانون در مقابله با قاچاق کالا بعمل آید.
5- با توجه به ماده 40 از قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا وارز که ضابطین را مکلف به در مبارزه با جرائم قاچاق طبق قانون آیین دادرسی کیفری رفتار کنند یعنی به عنوان سازمان شاکی در مقام دفاع از پرونده برآید. لذا ضرورت نگارش تحقیقی مبنی بر میزان اثر بخشی این بند از قانون در مقابله با قاچاق کالا انجام گیرد. 
6- محققین دیگر به سایر عوامل مداخله گر دیگر در مدیریت مقابله با قاچاق کالا بپردازند.

محدودیت های تحقیق

انجام پایان نامه ارشد و انجام رساله دکتری مصون از محدودیت های مختلف در راستای تعمیم نتایج آن نیست. انجام پایان نامه ارشد  مدیریت انتظامی حاضر از این قاعده مستثنی نمی باشد. برخی از محدودیت ها با پیشنهادات مطروح برای انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت انتظامی آتی مرتفع می شود. عمده ترین موانع در راستای تعمیم نتایج این پژوهش عبارتند از:
1- مطمئناً برخی از افراد جامعه نمونه به دلیل بیگانگی با تحقیقات و پژوهشهای علمی، عجله برای ادامه مسیر، بی حوصلگی جهت پاسخ دهی و... تمایلی به همکاری جهت تکمیل پرسشنامه نداشته اند.
2- غیر از متغیرهای وارد شده در مدل تحقیق، عوامل دیگری نیز بر ابعاد مدیریت مقابله تأثیر دارند؛ که در این پژوهش به دلیل محدودیت زمانی و اجتناب از پیچیدگی لحاظ نشده اند پژوهش های آتی محققین می تواند مدل را با متغیرهای دیگر آزمون کنند.
3- مطمئناً برای تجزیه و تحلیل داده ها روشهای جدیدتر دیگری می توانست مورد استفاده قرارگیرد و نتایج بهتر احصاء گردد . 
4- تحقیق حاضر در جامعه پلیس مبارزه با قاچاق کالا وارز تهران انجام شده است. بهتر جهت تعمیم مستندتر نتایج این پژوهش در سایر استان ها و ارگان ها نیز صورت پذیرد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت انتظامی با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۶/۱۶
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
How to write my master thesis?

How to write my master thesis?

Writing a master's thesis needs a special ability that many graduate students don't have, and this [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۸
|
سینا
اصول نگارش مقاله

اصول نگارش مقاله

راهنمای نگارش مقاله در این بخش ارائه شده است و علاقه مندان به حوضه [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۷
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب